Sorrendváltoztatás, hiánypótlás, adatmódosítás – elindult az ügyintézési időszak az egyetemi felvételin

https://felvi.aok.pte.hu/static-files/53893/ugyintezes%202._w_1920_h_1080.jpg

2025. 03. 26.

Hányszor változtathatok a megjelölt egyetemek és szakok sorrendjén? Milyen dokumentumokat kell még feltöltenem az E-felvételibe? Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.

Március 20-án, csütörtökön indult az egyetemi felvételi időszak legtovább tartó része, az ügyintézés. Ebben a szakaszban újra megnyílik az E-felvételi oldala és elkezdhetitek ellenőrizni a már feltöltött dokumentumaitokat.

Az ügyintézési időszak végéig (július 9.) rengeteg dolgot intézhettek el.

Hiánypótlás

Miután a jelentkezési időszak lezárult, és feldolgozták az általatok feltöltött dokumentumokat akkor, ha esetleg hiányzik valami, arról a Hivatal hiánypótlási felhívást fog küldeni. Ezt az E-felvételi Hivatalos iratok menüpontjában is megtaláljátok, de természetesen e-mailben is tájékoztatnak majd róla benneteket.

A hiányzó dokumentumok feltöltési határideje változó. Ez nagyban függ attól, hogy milyen dokumentumról van szó.

Ha

Adatmódosítás

Minden személyes adatot az Oktatási Hivatal vesz át a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból. Ha esetleg a felvételi jelentkezésetek után elköltöztetek volna és ezzel megváltozott az állandó lakcímetek, akkor ezzel a kormányhivatalhoz kell fordulnotok.

Az E-felvételi rendszerében nem tudjátok átjavítani az ilyen jellegű megváltozott adatokat. De, amint a kormányhivatalban adatmódosítást kértek, az az E-felvételi rendszerében is frissülni fog.

Ha esetleg a közhiteles nyilvántartásból átvett adatokban találtok eltérést, vagy esetleg hiányt (érettségi eredmények, nyelvvizsgák, felsőoktatási szakképzésben szerzett és a felsőfokú végzettségek), akkor az adott dokumentumot kiállító intézményt kell megkeresnetek.

Sorrend és jelentkezési helyek módosítása

Az ügyintézési időszakban változtathattok a szakok sorrendjén. Jól vigyázzatok, csak egyszer tehetitek ezt meg! Tehát ha meggondoltátok magatokat és éltek a lehetőséggel, akkor a mentés előtt győződjetek meg róla, hogy biztosan így szeretnétek, mert utána már nem tudtok rajta módosítani.

A módosításkor új szakot már nem jelölhettek meg. Viszont, ha egy általatok megjelölt képzésnek csak az egyik finanszírozási formáját vettétek fel akkor, ha gondoljátok megjelölhetitek a másikat is. Ennek főleg akkor van értelme, ha mindenképp szeretnétek arra a képzésre bekerülni, de csak az államilag finanszírozott képzési formát jelöltétek meg és nem vagytok biztosak benne, hogy úgy bekerülnétek.

Jelentkezési hely visszavonása

A sorrendmódosítások mellett a jelentkezésetek visszavonására is lehetőségetek van. Azonban jó, ha tudjátok a következőket:

  • Ha visszavonjátok a jelentkezéseteket egy adott képzésről, akkor azon később már nem tudtok változtatni
  • A visszavont jelentkezési hely helyett nem tudtok újat felvenni.
  • Ha esetleg kiegészítő eljárási díjat fizettetek, akkor ezt az összeget ebben az esetben nem tudjátok visszaigényelni.
  • Fontos megjegyezni, hogy ha egyszerre több, a jelentkezési helyeitek érintő kérelmet szeretnétek benyújtani (pl. finanszírozási pár felvétele, majd sorrendmódosítás), olyanra nincs lehetőségetek. Külön-külön kell ezeket benyújtani.

Ügyintézés után jön a várakozás

Az ügyintézési időszak lezárása után már nem kell sokat várnotok, ugyanis várhatóan július 23-án kihirdetik a felvételi ponthatárokat.

„Mindenki csak egy jelentkezési helyre nyerhet besorolást, mégpedig az általa megjelölt jelentkezési helyek közül sorrendben az első olyanra, amelynél a pontszáma eléri vagy meghaladja a megállapított ponthatárt.” – áll a Felsőoktatási Felvételi Tájékoztatóban is. Ezért fontos, hogy azt a helyet rakjátok legelőre, ahova a legjobban szeretnétek bekerülni.

Forrás és teljes cikk: Eduline